Er zijn verschillende redenen waarom het voor jouw bedrijf interessant en voordelig zou zijn om een goed doel zoals Heel Nederland Geeft te sponsoren:
1. Het verhoogt je naamsbekendheid
Door een goed doel te sponsoren krijgt je bedrijf meer aandacht. We bieden jou verschillende manieren om jouw actie te promoten.
2. Het verhoogt je merktrouw
Door de verbondenheid van je merk met een goed doel, ontwikkelt je bedrijf een positieve reputatie bij je doelgroep. De doelgroep raakt hierdoor meer bij je betrokken en het is waarschijnlijk dat ze ook langer trouw zullen blijven aan het merk. Dit zal je imago versterken.
3. Differentieer je merk
Door het sponsoren van een goed doel onderscheidt jouw merk zich op een positieve manier van andere bedrijven. Jij doet namelijk iets unieks.
4. Bewustwording en zichtbaarheid
Door het sponsoren van bijvoorbeeld een evenement van een goed doel of door gebruik te maken van de netwerken van het goede doel, denk bijvoorbeeld aan sociaal media, bereikt jouw merk een nieuw publiek. Je wordt voor veel meer mensen zichtbaar en je kunt je doelgroep verbreden. De positieve associaties zullen je merk/product/bedrijf bevorderen doordat het gekoppeld wordt aan de prestaties van de gesponsorde.
5. Breng je sociale verantwoordelijkheid onder de aandacht
Door een goed doel te ondersteunen verbetert je geloofwaardigheid. Dit draagt bij aan een positieve houding van het publiek t.o.v. je bedrijf.
6. Je krijgt er zelf een goed gevoel
Dit is waarschijnlijk het mooiste voordeel aan sponsoring van een goed doel. Je weet waar je het voor doet en als je uiteindelijk ziet wat jij als sponsor kunt bijdragen krijg je een goed gevoel. Ook je medewerkers zullen zich hierdoor betrokken voelen.